onsdag 28. mai 2008

blomstertur med farmor...

Farmoren min har solgt leiligheten sin
og flyttet til en annen,
utenfor det gamle soveromsvinduet hennes sto det de skjønneste
løytnantshjertene,
I går kjørte jeg henne ut dit og gravde de opp
slik at de kan være i den nye hagen hennes.
De har fulgt familien i over hundre år
og vært bl annet både på sør og vestlandet...
Jeg plukket meg en søt bukett som står ved siden av symaskinen som har vørt en oldemor sin...
Slik ser det ut på verandaen min for tiden ,
rosa og yndigt...

gammel ostekasse fungerer bra som blomsterkasse

Har etter diverse tips og råd her inne i et tidligere innlegg nå kledd innsiden med plast og lagt noen stener i bunnen før jorden kom på...

På blomsterbutikken på åsana senter haddede FIRE flittigliser til HUNDRE kroner.

Rett og slett et kupp - og med det røk mitt selvpålagte kjøpestopp...


4 kommentarer:

liven sa...

Så fine blomster!!
Har hvit løytnantshjerte. synest de er så søte!!
Ikke lett tid å ha kjøpestopp nå....er jo bare så mye fint i handel!!
Både det ene og andre!!
Ha en fin torsdag i morgen:O)

tinemor sa...

Masse hærlige og flotte blomster!
Jeg kan aldri få nok av dem. Nydelig.

Karna sa...

Løytnanshjerte har jeg prøvd å plante i hagen min mange ganger, men ikke pokker om de vil vokse...merkelig i grunnen...

Her var det masse herlige blomster, må bare få litt mer skikk på hagen min, har ikke fått rullesteinene enda, så det er ikke akkurat noe oase hos meg...sukk

Anita sa...

4 Flittigliser fpr 100,- !!! Det skulle jeg ha vært!! Det er en av mine favoritter!! Har hatt de på trappen i 5 seseonger nå og de er såååå greie og ha med å gjøre!! Ha en fortsatt flott torsdag! klem!