onsdag 30. juli 2008

reker på altanen...

Det er så varmt i Bergen at jeg orker nesten ingen ting.
Reker på verandaen er derfor en grei middag.
Jeg er nok ikke den i verden som er mest gal etter reker ,
men et par tre ganger å året er det bra...
Min greie :
  • loff
  • majones
  • salatblad
  • reker
  • purre
  • pepper
  • Sitron

Har du ikke smakt purre og pepper på rekene er det bare å prøve. Nam nam.

Noen synes purre blir for sterkt på reker, jeg derimot synes det kamuflerer på en ypperlig måte...


5 kommentarer:

liven sa...

Elsker reker!! Men har ikke smakt purre og pepper på de!!
Lager derimot en skalldyrdressing som vi bruker når vi har hummer og krabbe!!Den består av rømme,majones,druer og purre. Krydres med salt og pittelitt pepper!!Den kan jo selvfølgelig brukes til reker også!!
Ha en fin onsdagskveld:O)

Torunn sa...

qvnomeltJammis!!

.-)

Torunn sa...

Lekkert..... jammis!! skulle det være...
de første bokstavene er ordrebekr jeg klarte å slenge på FØR teksten...sukk

Som mine dager er sa...

Reker er kjempegodt og sommermat nr 1. Vi også bruker ALT tilbehøret du lister opp. Fordi det er kjempegodt!!

Kos deg i godværet.

Klem Marit

Rosa sa...

Åh, det såg fantastisk godt ut!! Det triste er at min bedre halvdel ikkje likar noko som kjem frå det våte element *snufs*.

Kos deg på båttur!