fredag 15. august 2008

ting er til for å brukes...

I går kveld var jeg innom
og så på bilder av hennes skjønne kjøkken og fine ting.

Hun sier noe som jeg er så enig så enig i :

Sitat :


"Dette serviset heter Foglia og er fra Villeroy og Boch. Skulle liksom være "fin" serviset, men alt "fint" som stues bort i et skap blir jo ikke brukt! Derfor......det er i bruk jevnlig. Og det er sølvtøyet også! Jeg er av den oppfatning av at jeg skal glede meg over det jeg har nå. I morgen kan det være for sent."





Dette er ord som jeg nesten kunne sagt selv.

Tenk så trist å spare å spare påde fine tingene, og så plutselig skjer det noe ...
Nei takk, her i huset brukes både sølvtøy , krystall porselen og penger nesten daglig.og foreksempel så trenger ikke sølvtøy pusses mellom hver gang fordi det ikke rekker å bli svart.

O' hvilken lykke.


øverste bilde er lånt fra nettet, det er den typen sølvjeg har. ARVESØLV.
Midten er sølvlysestaker som står på salongbordet. (i bakgrunnen fjernkontroller +oleanna hihi)
Nederst er serviset som jeg faktisk ikke vet hvilken fabrikant det konner fra. tror det er kjøpt i Nederland, Har vært min mor sitt, men hun fikk desverre ikke brukt det i så mange år.


I kveld skal jeg i 40 års dag. Martha har hatt bursdag og det skal feires i hagen på Paradis, gleder meg masse det blir sikkert kjempekjekt
Hun ønsker seg foreksempel ting til hagen såav meg får hun denne skjønnepraktiske kurven med hage redskaper. Den er fra Lisbeth Dahl og er kjøpt på Havna interiør.
bilde er lånt fra nettet, husker desverre ikke hvor for jeg googlet det...

6 kommentarer:

Torunn sa...

Hallo og god morgen!

Selvfølgelig går det fint :-).
Jeg har nettopp vært innom NIB og skummet gjennom alle innlegge om copycats.... Holder på å rive av meg håret...hehe...

Kos deg i 40 årsla i kevld!

KLEM

liven sa...

Så fine ting.....Jeg sparer ikke på mine ting men jeg har noe til "best" Men bruker det alikevel ofte for vi har støtt besøk!!
Så fint Arvesølv er....jeg samler på Lilje.
Flott presang venninnen din skal få!!!!!

Kos deg i 40 års dag:O)

A home far away sa...

Godmorgon:_
Det är så sant som det är skrivet, att varför ska det finaste man har ligga i ett skåp och aldrig användas, nej fram med sakerna:_

//Gunilla i Singapore

Sologbolig sa...

Helt enig med både deg og Lyst på livet, vi må bruka det fine vi har. Plutselig ein dag så.......
Fin presang du har kjøpt til 40årsdag. Håper du kosa deg riktig mye. Eg veit ikkje kor eg skal ha dei steinane enda, men time will show....... Nyt resten av helga!

Smineset sa...

Det er sant! Man glemmer hva som er viktig og "sparer" på det som er pent så lenge at det aldri blir brukt! Jeg er ikke flink til å bruke de pene tingene mine.

Blandt annet har jeg ett service jeg arvet fra farmoren min. Det er fra pp og hun fikk det til bryllupet sitt. Jeg har prøvd å bruke det på nyttårsaften (og kun da), men måtte slutte for jeg holdt på å få hjerteinfarkt og terroriserte nesten gjestene mine. Her skal det bli skjerpings!!!

Vakkert Liv sa...

Helt enig. Hvorfor spare til best, når en kan kose seg med det litt hver dag? Hvorfor spare på denne gleden? Nei, lev livet litt ekstra hver dag.