lørdag 19. september 2009

Hjemmelaget Chicken Tikka.


I går laget jeg chicken tikka ,
nam nam.
Jeg har lært å lage der ordentlig og har funnet fram til min egen forenklede måte;)
smaker supergodt.


Kutt opp en løk og en sånn hel hvitløk og blank det i en ss smør.
bland i ;
1 tshakket ingefær, 2 ts hakket koriander, 1/2 ts hakket fersk chili.
alle disse kjøper jeg på glass og har i kjøleskapet.
videre har du i 1 ts gurkemeie, 2 ts garam masala krydder,
Ha oppi 2 stk kyllingfilet i biter,
og 1 spiseskje tomatpure.
stek alt sammen lett ,
nå ser det omtrent ut som det første bilde,
Ha i en boks Creme fresh og rør rundt, la små koke i ca 15 min;)
(Bilde nr 2 )


Server med Nanbrød, Mango chutney og yougurt naturell blandet med mynte blader
( jeg har kjøpt ferdigkuttet på glass )
Og ris da, den du liker best;)




Spis godt- som de sier i Holland.

3 kommentarer:

Husdraumen/Anita sa...

Takk for oppskrift!

Dette skal vi prøve:) Har "alltid" laga frå glas, no er tida inne for å prøve å lage frå botnen av!

Smil frå Anita

Monica sa...

mmmm dettte så jo bare helt herlig ut, takk som deler oppskrift:) klem fra Monica med øske om en nydelig lørdagskveld:)

Anne sa...

Så godt det såg ut! Denne skal eg verkeleg prøve meg på:)
Ha ein flott laurdagskveld:)