torsdag 27. november 2008

Delfia kake

Desember blir alltid fullpakket for meg.
Dette året er intet unntak.
1 desember rett etter jobben
drar jeg til Gol og blir der til torsdag ettermiddag ( i forb m jobb),
og vips var den uken gått.
Fredag 5 har jeg bursdag så da er det kake , vin og festlig.
Lørdagen feirer min barndomsvenninne 30 års dagen sin
og søndagen regner jeg med å være fyllasyk.
onsdagen den uken drar jeg bort og blir til fredag sent kveld.
Helgen som kommer deretter skal jeg prøve å være hjemme , poste julegaver som skal utenlands, rydde vaske , pakke inn osv...
Onsdag 17 er det jule-ut -å -spise med jobben
20 er det julebord med mine barndomsvenninner,
og rett etter det er det jul.
puh.
Derfor disse tidlige juleforberedelsene her hos meg.
I dag har jeg laget Delfia kake.


2 og enhalv plate kokesjokolade
smeltes sammen med 4 ss sterk kaffe i vannbad.
1 pakke delfia fett smeltes på svak varme og avkjøles
2 egg piskes til eggedosis med 3 ss sukker,
bland i sjokoladen.
Bland i delfiafett.
legg lagvis i en bakepapir kledd firkant form
1 lag sjokoladeblanding
1 lag Per kjeks
1 lag sjokobland
1 lag marsipan
1 lag sjokobland
pynt på toppen med geletopper.
Sett kjølig og la stå kjølig.
Min skal ett par tre uker i frysen før den skal tas opp og bo i kjøleskapet og serveres til førjuls og romjuls gjester.

egentlig ganske enkelt , men det skal jo gjøres...

Ha en vidunderlig kveld.

6 kommentarer:

Ida sa...

Travel desembermåned ja! Men med MYE kos ser jeg ;-) Heldiggris! Jeg har blitt invitert til diverse julebord - men velger å stå over de mest "rølpete" - syntes liksom ikke det passer med en gravidmage der ;-) Får heller komme sterkt tilbake igjen til neste år.. fnis!

Så deilig ut den kaken ! Baker kun til bursdager og slikt.. burde sjerpe meg der ;)

Klem

Ingunn sa...

Gurimalla!!!Det høres ut som om du har det travelt om dagen ja!!!pass på deg selv oppo alt julestress da;)Man skal jo ha litt energi igjen til romjula også!hehe....Men vet godt hva desemberstress er ja!!;)

Klem

Anonym sa...

oi, en til som har travel desember :) her skal åsså delfiakaka snart bakes.. før har mor alltid laga den, men i år blir det min tur, da ho havna i rullestol, å måtte flytte på helsesenteret.. Mi kan nok ikkje måle seg me mor si, men må prøve likavell :)

Gamlå sa...

Heisann

Ja, var vel julen uten Delfia Kake..

nam nam

klem fra Gamlå

Sologbolig sa...

Her var det travelt ja. Men prøv å kose deg innimellom. Ha ei hyggelig helg !

Naturlige Anita sa...

Måtte bare si gratulerer med dagen når jeg var innom! Vi har nemlig også en med bursdag her i heimen i dag. Håper du får en kjempefin feiring.

Kjempefin blogg du har.
Her blir man inspirert