søndag 14. februar 2010

Tilbake til vårfornemmelser...

Oslo var bra, men hjemme er uten tvil best.

Jeg er en sånn jente som bestiller reiser i øst og vest
og driver å innbiller meg at jeg elsker å reise...

Når avreise dagen nærmer seg så begynner jeg å tenke at
det hadde jo vært superdeilig å være hjemme,
skulle jo ha gjordt både ett og annet
og alltid når jeg skal bort skjer det noe kjempekjekt som jeg går glipp av ...
hehe, mye vil ha mer...

Denne gangen var det jo reise i forbindelse med jobb,
jeg har vært lærer i en uke,
og da kan jeg vel si med sikkerhet at det yrket er nok ikke noe for meg...
For det først var jeg OVER middels kvalm av nervøsitet før jeg skulle treffe mine 14 elever på mellom 20 og 40 år...
dernest så er det allllltfor rolig for meg...
en ting er at jeg skal undervise og hjelpe,,,
men hva med all tiden da de liksom skal jobbe da ???

tam-ti-da...

Tiden snirkler seg avgårde...
Er jo begrenset hvor mange ganger jeg kan gå rundt og se og hjelpe og da....
Elevene var da iallfall fornøyd ved ukeslutt og det er jo bra,
lærte litt gjorde de og tror jeg...



I Oslo bodde jeg hos ett vennepar som er supre...

Jeg har spist så mye god mat og drukket deilig vin,
jeg har vært i middagsselskap og på restauranter

Jeg har truffet mange hyggelige mennesker , både gamle og nye bekjentskaper,
og har alt i alt hatt det veldig kjekt.
neste måned er det ny Olso tur på meg ,
da også i forbindelse med jobb, men en litt annen del av jobben...
Men først ; Bergen i snø,
gleder meg til våren som har sniktittet inn på balkongen min i dag...
Jeg har selvfølgelig vært på min mor og mormors grav med roser.
En venninne stakk innom på lunsj
som i dag har vært Asiatisk Kylling salat, hånd i hånd med hvitvin ;)
Søndager er deilige...

6 kommentarer:

Rosemary and thyme sa...

Det hørtes ut som om du har hatt en fin tur!
Alltid kjekt med gode venner man kan besøke!
Ha en fortsatt fin dag
Klem Tove

Bette sa...

Velkommen hjem!

Høres ut som en herlig tur!
Og koselig med venninnelunsj på en søndag;o)
Jeg har ikke gjort en døyt i dag! Har rett og slett vært fyllasyk..... Kan ikke huske sist jeg var så dårlig...
Men har heldigvis verdens beste samboer som bare har dullet med meg i hele dag!
Kom ned til frokostdekket bord,med nydelige roser,sjokolade fra konfekt butikken på Galleriet,og gavekort fra Wahwah! Og nydelige kort som de to eldste guttene mine hadde laget♥
Er ikke jeg heldig???

Ha en fortsatt fin søndag!
Klem fra meg♥

Monica sa...

Hei på deg.

Det høres ut som du har hatt en flott tur. Kjenner veldig godt igjen den følelsen som kommer rett før avreise...

Ønsker deg en fortsatt fin søndag, og en god uke.

Ser at du har laget en egen blogg liste for "jenta fra Bergen", der blir jeg gjerne med, hvis jeg får lov?

liven sa...

Heisann og velkommen hjem :o)
Høres nå ut som du har hatt det bra også da...og sikkert spennende :o)
Ja nå venter vi på vår....og deilig når snøen smelter i solen!!

Ha en fin kveld...og ny uke :o)

Bluggi buggi blogg sa...

Thihi, matte le litt om det med å inbille seg om at du liker å reise. Kjente meg igjen der;)
Virker som du likevel hadde en fin tur og som regel så blir det jo sånn. Derfra, borte bra men hjemme best ;)
Det ligger en award til deg hos meg, fordi du fortjener det ;)
Klem Trude :)

Fargerike Dagny sa...

Å, det er deilig å komme seg litt bort! Er helt utsultet på reise etter å ha vært gravid først og så med lillemor... I juni blir første tur på evigheter! Wohoo!!