onsdag 23. april 2008

bunadsinnspurt...

Jeg holder på med siste monteringen av to bunader for tiden...
Cathrine skal konfirmeres 4 mai og skal bli så fin i nordhordalands vinter bunad...


Den er så og si ferdig, mangler bare å feste søljer,

I dag har jeg jobbet på Bestemorens,
Det er en nordhordalands festbunad.( rødt liv)
Den bleakkurat ferdig og skal prøves på henne i morgen...
Håper alt sitter som det skal .

Bildet over og under er av cathrines stakk som legges i folder... pirkearbeid...

Men de blir jo utrolig fine da.
Skal feste søljene nå....
Passer godt sammen med litt hvitvin tror jeg...
hehe


4 kommentarer:

Som mine dager er sa...

Jeg gir meg ende over! Tenkt at du syr bunader - det er det ikke så veldig mange som gjør gitt. Jeg for min del har arbeid nok når jeg må stryke bunadsskjorta -noe som er et pes uten like. Skulle gjerne hatt noen gode tips om hvordan bunadsskjorta blir glatt og fin på null komma niks og holder seg slik resten av dagen.

Lykke til videre med søm og konfirmasjonsforberedelser. Vet at det er mye å henge fingrene i. Yngstemann ble konfirmert i fjor.

Ha en fin kveld.

Anonym sa...

Blir stum av beundring. En dag har jeg lovet meg selv at jeg skal lære meg å sy bunader. I mellomtiden blir det med å beundre andres håndverk!

Torunn sa...

Jeg har alltid beundret de som kan sy bunad og blir ikke kindre imponert når jeg ser disse bildene! Ikke rart du må ha litt hvitvin til ;-).
Det ser virkelig flott ut!

Jo, hulabandulapartyet gikk kjempefint!
Det har seg sånn at en gang i verden var det et band som het Hula Bandula Band, bestående bla av Bjørn Afselius og noen andre mer eller mindre kjente karer.
En av de som spilte i dette bandet, spiller i dag fortsatt i et band som spiller blues.

Og så.... Vi har et vennepar som bor i en tomannsbolig. De har tidligere leid ut den ene delen, men skal nå pusse opp og bruke hele huset selv.
DERFOR, hvorfor ikke ta en innflyttingsfest FØR det blir pusset opp??

Joda, det gjorde de. Og de leide like gjerne inn det omtalte bandet!!

Det var et skue i seg selv.
Kan du tenke; en leilighet ikke pusset opp siden dengangda, fullstendig ribbet til skinnet for møbler, et band med noen innbarka blueskarer i et hjørne og 40 øltørste gjester svirrende rundt omkring...

Det var et kanonbra opplegg og jeg tror neppe noen private fester kommer til å overgå denne på veldig lenge :-)

Ønsker deg en flott kveld. Med eller uten hvitvin!

Torunn

mali-mo sa...

WOW! Så flink du er! Ser du innom hos meg så er det stønning opp og ned og i mente over å sy en bringeduk, fangband og belte til en Hardangerbunad. Hehe. Nå ble jeg kjempeimponert. Så nydelig det blir!