tirsdag 27. mai 2008

Oslo turen...

Kostyme fra Det Norske Teateret.
Jeg har vært på kostyme seminar i Oslo i helgen.
Ca hundre kostyme-arbeidere fra Norge Sverige og Danmark
Det Var kjempekjekt
Lørdagen var jeg på Operaen på et veldig intressant Uniformskurs.
Kursleder Niels Persson fra Forsvarsmuseet er SÅÅÅ utrolig kunnskapsrik hva uniformer angår , ( sikkert masse annet også, )
og jeg synes uniformer er både flotte og interesante så dette var midt i blinken for meg.
Gøy å kunne se på hundre år gamle uniformer hva "mannen " har vært bare ved å se på knapper, bånd osv...








Søndag sto det Kurs i Stiving av krager på panelet for min del.
Dette var faktisk kjempekjekt.
Bommullskrager ble stive som papir .
Virkelig kjempefine
Gammelt arbeid som nesten ingen kan lenger...


Lurer på om dette er blindeskrift, noen som vet ??

etterpå hadde jeg meg en tur opp på det nye opera bygget og jeg må si :

Det er aldeles vidunderlig

VAKKERT.

Jeg anbefaler alle å ta seg en tur dit for det er et

brukshus, kunstverk og friområde på samme tid

Innsiden er nesten Like flott som utsiden...

Ingen kommentarer: